Κυριακή, 17 Ιουνίου 2007

Σχολιασμός:Διακήρυκη της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ για τα 60 χρόνια ΔΣΕ(Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας)

Διαβάζοντας την Διακήρυξη του ΚΚΕ για τα 60 χρόνια του ΔΣΕ δεν μπορώ παρά να σχολιάσω κάποιες από τις απόψεις και εκφράσεις που αναφέρονται στο προαναφερθέν κείμενο. Σε καμία περίπτωση δεν προσπαθώ να αποκαταστήσω την ιστορική αλήθεια καθώς ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος είναι ένα πολύ δύσκολο και λεπτό θέμα και δεν μπορεί ούτε να εξαντληθεί ούτε να αναλωθεί στις σελίδες ενός blog.Ό,τι θα αναφερθεί παρακάτω είναι προσωπική άποψη...

Στην αρχή της διακήρυξης αναφέρεται χαρακτηριστικά: "Εξήντα χρόνια από την ίδρυση του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΔΣΕ), το ΚΚΕ στέκεται με περηφάνεια μπροστά στην άσβεστη εποποιία του". Στην ουσία ο ΔΣΕ ήταν η στρατιωτική πτέρυγα του ΚΚΕ που όλοι ή σχεδόν όλοι οι διοικητές του άνηκαν στο εν λόγω κόμμα. Αυτό που με ενόχλησε είναι ότι δεν μπορείς να ονομάζεις "εποποιία" τον αφανισμό συμπατριωτών σου ακόμα κι αν αυτοί ήταν αντίθετης ιδεολογίας.

Στη συνέχεια του κειμένου αναφέρεται : "Αξίζει ιδιαίτερη αναφορά στις νέες κοπέλες, απλές χωριατοπούλες, που ένοιωσαν στον αγώνα για ένα καλύτερο κόσμο τη δικαίωση της ύπαρξής τους, το αληθινό νόημα της ζωής, αλλά και γνώρισαν στον πολιτικό αγώνα το πλαίσιο για την κατάκτηση της ισοτιμίας και της χειραφέτησης των γυναικών." Προσωπικά θα ήθελα να ξέρω και την άποψη του ΚΚΕ για τις νέες κοπέλες και χωριατοπούλες που απήχθησαν με βία από τα σπίτια(παράδειγμα τέτοιο υπάρχει στην οικογένεια μου και φαντάζομαισε άλλες οικογένειες στην Ελλάδα) τους για να πάνε στα βουνά με τον ΔΣΕ. Αλήθεια τι είδους δικαίωση και ποιο νόημα βρήκαν στη ζωή τους αυτές οι κοπέλες? Θα βγει κάποια άλλη διακήρυξη για αυτές?

Πιο κάτω βρίσκουμε την εξής έκφραση: "Η δράση του ΔΣΕ αποτελεί την κορυφαία στιγμή της ταξικής πάλης στην Ελλάδα κατά τον 20ο αιώνα." Προσωπικά πιστεύω ότι ήταν μια μάχη για την εξουσία καθώς μιλάμε για την αντιπαράθεση ανάμεσα σε δύο οργανωμένους στρατούς.Σαφώς και υπήρχαν κοινωνικά στοιχεία σε όλους τους πολέμους αλλά το να χαρακτηρίζει κάποιος την σφαγή του Μελιγαλά ή την δράση των Ευζώνων σαν ταξική πάλη είναι μάλλον υποκριτικό και προσπαθεί να "χρυσώσει το χάπι" για να χαλιναγωγήσει τις επερχόμενες γενιές που έχουν ελάχιστη γνώση των τότε γεγονότων.

Παρακάτω: " Ο αντιιμπεριαλιστικός χαρακτήρας της πάλης του ΔΣΕ προσδιορίζεται από τις συνθήκες που επέβαλαν τη δημιουργία του και τα αντίπαλα στρατόπεδα που συγκρούστηκαν: Από τη μια πλευρά των λαϊκών δυνάμεων, που εκφράζονταν πολιτικά από το ΚΚΕ και συμμάχους του, όπως το Αγροτικό Κόμμα Ελλάδας (ΑΚΕ) και από την άλλη όλων των συνασπισμένων εγχώριων αστικών δυνάμεων και των ξένων συμμάχων τους." Σχόλιο: ναι, σωστά, από τη μία ήταν όλοι οι φτωχοί πλην τίμοιοι Έλληνες πολίτες και από την άλλη πλευρά όλοι οι εφοπλιστές και βιομήχανοι που άφησαν τα εργοστάσια τους και τις πισίνες τους για να ενταχθούν στον στρατό. Σαφώς και υπήρχαν αντικρουόμενα συμφέροντα αλλά όσοι πολέμησαν και σκοτώθηκαν στον εμφύλιο ήταν παιδιά της Ελλάδας και όχι καλοί ή κακοί, φτωχοί ή πλούσιοι...


Και συνεχίζουμε: "Ο φόβος τους για το μέλλον είναι που στρέφει την ιδεολογική τους επίθεση κυρίως κατά της νεολαίας. Θέλουν να εντάξουν στους σχεδιασμούς τους τη ζωντάνια και τη δημιουργικότητα, τις αγωνιστικές διαθέσεις της.Δεν θα το πετύχουν! Οι κοινωνικές αντιθέσεις δε χωράνε στα ιδεολογήματα της λεγόμενης «εθνικής ομοψυχίας» και της «κατάργησης των διαχωριστικών γραμμών», που προπαγανδίζει η κυβέρνηση και το κόμμα της ΝΔ."

Τώρα το που κολλάει η ΝΔ με τα 60 χρόνια του ΔΣΕ ο Θεός κι η ψυχή τους το ξέρουν... Αλλά το ανησυχητικό για εμένα είναι ότι σύμφωνα με τα λεγόμενα τους προσπαθούν να διατηρήσουν τον εθνικό διχασμό που έφερε ο εμφύλιος στην χώρα μέσω των επερχόμενων γενιών. Και αυτό είναι άκρως επικίνδυνο...

Εν πάσει περιπτώση θα ήθελα να συνοψίσω στα εξής: Ακόμα και μετά από 60 χρόνια από ένα τραγικό γεγονός όπως ήταν ο ελληνικός εμφύλιος πόλεμος υπάρχουν κάποιοι (και στην συγκεκριμένη περίπτωση κοινοβουλευτικό κόμμα) που προσπαθούν να συντηρήσουν τις εντάσεις και τις διαχωριστικές πολιτικές γραμμές προς όφελος τους. Και αυτό είναι επιβλάβές για την λειτουργία της κοινωνίας αν όχι ανήθικο και ανεύθυνο.

6 σχόλια:

chris είπε...

den einai ka8olou eukolo ma zhthsei kapoios suggnwmh gia ta egklhmata twn progonwn tou (suggenikwn h ideologikwn)!!!!!!

eidika otan ta pisteuw twn duo epoxwn einai akribws ta idia!!!
mono pou twra einai kapws pio politismenes (kai kala)....

opws k na exei ta fantasmata tou parel8ontos den boh8ane ton topo na proxwrhsei mprosta...
(opou fantasma mporeis na baleis k ton papandreou ton sugxwremeno poy ton bgalane pali se afises ta pasokia)

twra me to KKE egw genika den asxoloumai giati den bgazeis akrh!!!!

ksereis to anekdoto me to paidaki kai ton mpampa kommounisth pou leei to paidi..
mpampa petaei o elefantas??
oxi gie mou den petaei!!!!
sigoura leei o gios??
e bebaia leei o mpampas. pou to akouses??
sto rizospasth leei o gios...
eeee petaei??? ti petaei leei o mpampas ... deka metra pshla mono pianei k ksana peftei!!!!

auta apo mena!!!!

filakia

varonos!!!!

Andreas είπε...

Κατ’ αρχήν καλησπέρα ninemos, καλώς ήρθα στο ορμητήριο της σκέψης σου (μη φοβάσαι μπήκα με το δεξί).

Φαίνεται και από το σύνολο του μπλογκ σου ότι αγαπάς την ιστορία και προσπαθείς να τη δεις και να την κρίνεις μακροσκοπικά χωρίς εμπάθεια. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν πέτυχαν ούτε οι μεγαλύτεροι ιστορικοί. Δεν είμαστε μηχανές, δεν καταγράφουμε απλά γεγονότα, αλλά και όταν τα κρίνουμε πάντα θα υπάρχει κάποιο συλλογιστικό κενό που θα οδηγεί στο συμπέρασμα που δε θα αναταράξει πολύ τα όσα ήδη γνωρίζουμε.
Από τα παραπάνω θέλω να καταλήξω στο αυτονόητο ότι κανείς δεν είναι απολύτως αντικειμενικός γιατί πολύ απλά έχει βιώματα, πόσο μάλλον η ανακοίνωση ενός κόμματος σταλινικής λογικής όπου η μοναδική αλήθεια είναι το α και το ω για την ύπαρξη του (εδώ να θυμίσω το ανέκδοτο για το ριζοσπάστη «πετάει ο γάιδαρος; Ε, σηκώνεται 2 μέτρα και πέφτει…»).

Θα σχολιάσω παράγραφο προς παράγραφο το κείμενο σου για να υπάρχει μια λογική ροή και να αντιπαραθέσω τους δικούς μου συλλογισμούς.

Σίγουρα το να λήξεις το θέμα του εμφυλίου είναι ανέφικτο από τη στιγμή που πρόκειται για σύγχρονη ιστορία, πολλά αρχεία δεν είναι προσβάσιμα (εδώ να αναφέρω την καλή δουλειά των ΑΣΚΙ και του Φ. Ηλιού), υπάρχει και εδώ «νικητής», και τα περισσότερα τα γνωρίζουμε κυρίως από λεγόμενα προγόνων. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο σχολείο τουλάχιστον όταν πήγαινα εγώ δε θυμάμαι να έμαθα πολλά για τον εμφύλιο.

Εποποιία; Σίγουρα λάθος και αποπροσανατολιστικός όρος, δεν ταιριάζει καθόλου στη συγκεκριμένη περίπτωση. Αρχικά γιατί ο πόλεμος είναι καταστροφή (όσο και αν κάποιοι με οικονομίστικους όρους τον παρουσιάζουν σαν ευκαιρία / αναπόφευκτο για την ανάπτυξη) και σε καμία περίπτωση δημιουργία. Είναι λάθος, γιατί ο ΔΣΕ θα είχε τελειώσει πολύ νωρίτερα αν δεν είχε υποστήριξη από το κόκκινο εξωτερικό.
Βέβαια, γενικά η σύσταση ενός στρατιωτικού μηχανισμού δε μπορεί να έχει καλλωπιστικό όνομα, από την άλλη όμως δε μπορείς να αναφέρεσαι στη βαθιά δεξιά των ταγματασφαλιτών και βασιλικών απλά σαν συμπατριώτες. Νομίζω ότι το απλοποιείς υπερβολικά. Άλλωστε μην ξεχνάς τη συμμετοχή των Άγγλων, τις ναπάλμ των Αμερικάνων, τις οπλισμένες συμμορίες, τη «λευκή τρομοκρατία». Εδώ είναι ένα άρθρο του Ιού που αναφέρεται στον εμφύλιο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως έπαιξαν σκάκι οι ξένες δυνάμεις στην πλάτη των Ελλήνων για την επίτευξη του αντικομουνισμού σε όλα τα Βαλκάνια και πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξε ακόμα και στην έκβαση του ψυχρού πολέμου (η αρχή είναι το ήμισυ του παντός).

Ninemos, στον πόλεμο επικρατεί η λογική του παραλόγου, η σημασία των λέξεων αλλάζει, αντιστρέφεται, χάνεται για τον απλό λόγο ότι ο πόλεμος είναι η καλύτερη εφαρμογή παραλογισμού. Πραγματικά δε γνωρίζω ποια μεριά έκανε τις περισσότερες σφαγές, βιασμούς, καφρίλες… Δε νομίζω ότι θα βγει κάποιος φορέας να αναφερθεί στις γυναίκες που λες. Αν το κάνει το ΚΚΕ ή η δεξιά θα το κάνει μόνο και μόνο για γίνει ο καλός της ιστορίας. Στην οικογένειά σου απλά έτυχε να απειχθεί από το ΔΣΕ σε άλλη οικογένεια από τον Εθνικό Στρατό. Οι πολίτες στον πόλεμο είναι τα πούλια των ηγεσιών, οι γυναίκες είναι ένα από αυτά τα πούλια. Ο Χιροχίτο της Ιαπωνίας θεσμοθέτησε και στρατολόγησε 200.000 πόρνες – σκλάβες για το στρατό του, τόσο ωμά. Αν ψάξεις για αυτές θα δεις τι θα πει πραγματική φρίκη. Προσοχή, δεν το λέω αυτό για να ελαφρύνω τη θέση όσων έκαναν παρόμοιες ωμότητες, αλλά έχεις πόλεμο, όλοι είναι αναλώσιμοι…

Ταξική πάλη ή όχι; Έλα μου ντε; Και εγώ δεν είμαι σίγουρος. Ξεκίνησε έτσι και εξελίχθηκε αλλιώς; Ξεκίνησε αλλιώς και εξελίχθηκε έτσι; Η ουσία είναι ότι οι αντάρτες είδαν να γλιτώνουν από τους Γερμανούς και αφού παρέδωσαν τα όπλα στην Ελληνική Κυβέρνηση διώκονται. Πήραν πάλι τα όπλα είχαν βοήθεια από την «κόκκινη συμμαχία» οι δε είχαν βοήθεια από χώρες πολέμιες του κομμουνισμού (Τρούμαν). Να πεις ότι δεν ήταν ταξική πάλη χωρίς να δεις το σύνολο της δράσης αλλά περιστατικά όπως ο Μελιγαλάς για τον οποίο ανάλογα ποιον θα ρωτήσεις (και μη μου πεις το διάβασες γιατί δεν έχει απαραίτητα διαφορά) θα μάθεις διαφορετικά πράγματα. Εδώ θα βρεις κάποια διαφορετικά πράγματα από αυτά που φαίνεται να ξέρεις.

Εδώ το βλέπεις καθαρά ανθρωπιστικά το ζήτημα ότι και οι μεν και οι δε ήταν άνθρωποι, υπηρετούσαν άλλους και τι κρίμα που πέθαναν (τώρα αν σκοτώθηκαν για διεκδικώντας δικό τους συμφέρον ή όχι είναι μια μεγάλη κουβέντα). Συμφωνώ βλακεία να σκοτώνεται κόσμος γενικά. Κρίμα και άδικο να σκοτώνεται ο Αμερικάνος, άλλο τόσο να σκοτώνεται ο Ιρακινός, Αφγανός… Όπως και να το κάνουμε όμως σε κάθε πόλεμο υπάρχει τουλάχιστον ένας «κακός» που δεν κάνει πόλεμο για κανέναν ευγενή σκοπό, για καμιάς ωραίας Ελένης τα μπούτια (μάτια).

Χμ, τι σχέση έχει η Ν.Δ. με τον ΔΣΕ; Μπορεί όχι άμεση αφού η Ν.Δ. δεν υπήρχε καν τότε αλλά αρκεί να δεις την πορεία του ιδρυτή της (υπουργός του Παπάγου) για να καταλάβεις πως ξεκίνησε και σε ποια ιδεολογική πτέρυγα συνέχισε (Καρατζαφέρης). Τέλος, για να δεις ότι και η κοινωνία αντιλαμβάνεται αυτό το συσχετισμό απλά παρακολούθησε την έξαρση της αστυνομικής βίας, τις δηλώσεις εκπροσώπων αστυνομίας, του δημόσιας τάξης, τις ζαρντινιέρες, τα δακρυγόνα, τα πράσινα παπούτσια…

Συνοψίζοντας κι εγώ, αν και το σημερινό ΚΚΕ μετά τις διασπάσεις δεν έχει απολύτως καμία σχέση με το ΚΚΕ πριν 60 χρόνια, δεν το θεωρώ καθόλου παράλογο να προσπαθεί να κερδίσει από την ιστορία, λίγο ανήθικο ίσως αλλά κι αυτό κατά κύριο λόγο γιατί όπως είπα και πριν δεν υπάρχει ούτε ιδεολογική ούτε βιολογική ταύτιση με το σημερινό ΚΚΕ. Το ΚΚΕ είναι και αυτό ένα κόμμα και είναι θεμιτό νομίζω να λέει μισές αλήθειες, ανακρίβειες, ακόμα και ψέματα. Ποιο κόμμα (ή ποια εξουσία) θα επιβίωνε χωρίς να το κάνει άλλωστε. Μήπως είδες εσύ να μονιποιούνται οι 200.000 συμβασιούχοι όπως υποσχέθηκε η ΝΔ; μήπως έφερε το σοσιαλισμό το πασοκ;
Δεν με πειράζει αν τα κόμματα μου λένε ψέματα, εδώ μου λέει ψέματα ο επί 4 χρόνια σπιτονοικοκύρης μου… Το ψέμα είναι δομικό στοιχείο του κόσμου, χωρίς αυτό όλα θα κατέρρεαν (δες τις φούσκες στο χρηματιστήριο).
Πολύ στη φιλοσοφία το ρίξαμε, άντε να διαβάσουμε λίγο και για την εξεταστική

ninemos είπε...

Πρώτα απ'όλα χαίρομαι που υπάρχει σοβαρός σχολιασμός του κειμένου. Ελπίζω σχολιασμοί αυτού του τύπου να πληθαίνουν μέρα με την μέρα. Δεν θα ήθελα να σχολιάσω επιμέρους τμήματα του κειμένου σου αλλά μου αρέσει το γενικό πνεύμα της εποικοδομητηκής συζήτησης. Σου υπόσχομαι ότι θα κοιτάξω τα link σου(το άρθρο του ιού το είχα ήδη διαβάσει πριν γράψω το άρθρο). Ελπίζω να συμμετέχεις και στον σχολιασμό των υπόλοιπων άρθρων...

Γενικά σχόλια

Υ.Γ.1 : Οι Μεγάλες Δυνάμεις έπαιξαν παιχνίδια στην πλάτη της Ελλάδας. Ήταν η πρώτη στρατιωτική πράξη του Ψυχρού πολέμου.

Υ.Γ.2: Συμφωνώ ότι καθένας κρίνει με τις καταβολές και τα ερεθίσματα που έχει. Γι αυτό άλλωστε γράφω ότι δεν προσπαθώ να αποκαταστήσω την ιστορική αλήθεια αλλά να επισημάνω κάποια πράγματα που με ενόχλησαν.

Υ.Γ.3: Προσωπικά θεωρώ τα ιστορικά ψέμματα πολύ πιο επικίνδυνα από ψέμματα του στυλ "ψηφίστε με και θα σας φτιάξω σπίτι αφού διορίσω όλο σας το σόϊ στο δημόσιο" απ'όποια πλευρά κι αν προέρχονται

Υ.Γ.4:Λευτεριά στη πολυκατοικία
μας!!!

chris είπε...

ώστε έτσι το ψέμα????
έχεις δίκιο 100 % !!!

ψέμα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε για να ρίξουμε μια γκόμενα ψέμα για να κρατήσουμε μια δουλεία ψέμα για να κερδίσουμε ή να κρατήσουμε την εξουσία!!!
"πες μου ένα ψέμα να αποκοιμηθώ" είχε ονομάσει δίκσο του ο Παπακωνσταντίνου...

μάλιστα... μου άρεσε το συμπέρασμα!!!
απο αλλού ξεκινήσαμε και αλλού φτάσαμε αλλα δεν πειράζει ετσι???

φιλικά

βαρώνος

ΥΓ: μπήκα στον ΙΟ press ανδρέα και δεν διάβασα τίποτα γιατι για να σιγουρευτώ αν θα διαβάσω κάτι σοβαρό, διάβασα πρώτα ένα άρθρο για ενα θέμα που έχω ήδη κάποια άποψη!!! διάβασα για τις υποκλοπές και πιστεύω πως έγραφε αρκετές παπαρολογίες οπότε δεν διάβασα τίποτα άλλο...
θα ήθελες να μου πείς την γνώμη σου για αυτό...
εκτός αν ήθελε ο γείτονας σου να εκφέρει πρώτος άποψη και να σχολιάσουμε εμείς... άλλωστε δικό του ΒΛΟΓ είναι!!!

ninemos είπε...

Τα άρθρα που παρέθεσε ο Antrew τα διάβασα. Προσωπικά καθώς έχω διαβάσει και στο παρελθόν άρθρα του ιού (για να δω και την άλλη πλευρά) θεωρώ ότι μεροληπτούν σοβαρά προς τη μία πλευρά. Όπως γίνεται άλλωστε με όλες τις πολιτικές εφημερίδες η περιοδικά.Δεν θα σχολιάσω τα πάντα αλλά μόνο αυτά που πιστεύω πως είναι πιο σημαντικά.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Ας σχολιάσω πρώτα το πρώτο άρθρο με τίτλο "Η τελευταία πληγή του εμφυλίου πολέμου"

Επειδή το άρθρο αναφέρεται σε έναν Σλαβομακεδόνα θα ήθελα να πω κάτι που είναι ιδιαίτερης σημασίας. Ενώ ο ΕΛΑΣ κατά την διάρκεια της αντίστασης αριθμούσε 60 000-80 000 μέλη και είχε την μερίδα του λέοντος στον ελληνικό λαό ο ΔΣΕ(μετεξέλιξη του ΕΛΑΣ) στον εμφύλιο αριθμούσε περί τις 20 000 εκ των οποίων οι μισοί και πλέον ήταν Σλάβοι- Σλαβόφωνοι- Σλαβομακεδόνες(δεν χρειάζεται να ψάξετε για ιστορικές πηγές-το επιβεβαιώνει το ίδιο το ΚΚΕ). Η θετική άποψη του ΚΚΕ για την προσάρτηση της Μακεδονίας από τον Τίτο ή για την ίδρυση ενός ανεξάρτητου σλαβικού κράτους στην περιοχή της ελληνικής Μακεδονίας ήταν γνωστή και γι αυτό προκάλεσε αντιπάθεια από μεγάλο μέρος των Ελλήνων και μείωση του δυναμικού του ΔΣΕ. Πρόκειται για ένα στρατηγικό λάθος του ΚΚΕ...

Αλλά ας συνεχίσουμε στον σχολιασμό του άρθρου...

Καταρχήν είναι η μέγιστη βλακεία να μην μπορεί κάποιος να επιστρέψει στην πατρίδα μετά από τόσα χρόνια. (Ούτως ή άλλως η ηλικία αυτών των ανθρώπων δεν τους επιτρέπει να πάρουν τα όπλα και να ξαναπάνε στα βουνα:-) )

Πιο κάτω περιγράφονται βιαιότητες του εμφυλίου κλπ όπου δεν χωράει κάποιο σχόλιο για ευνόητους λόγους.

Παρακάτω όμως εισάγεται η προσωπική άποψη του αρθρογράφου όπου λέει: " Από τότε που έπαψαν οι επίσημοι εορτασμοί της «ημέρας της νίκης» (29 Αυγούστου), την εργολαβία έχουν αναλάβει σωματεία αποστράτων και ακροδεξιές οργανώσεις, συνεπικουρούμενες από μερίδα πολιτικών στελεχών της επίσημης Νέας Δημοκρατίας. Εφτασαν και στα ψιλά των αθηναϊκών εφημερίδων τα επεισόδια που προκάλεσαν τον περασμένο Αύγουστο στην περιοχή οι ακροδεξιοί νοσταλγοί του αντικομμουνιστικού κράτους και της χούντας.
Επισκεφθήκαμε πριν λίγες μέρες το μνημείο αυτό. Υπήρχαν ακόμα τα στεφάνια από την πιο πρόσφατη επιδρομή των νοσταλγών του εμφύλιου μίσους. Τα λουλούδια είχαν αρχίσει να ξεραίνονται, αλλά οι κορδέλες άντεχαν ακόμα. Δίπλα στα ονόματα διάφορων εφεδροπολεμιστικών οργανώσεων, ξεχώριζαν οι τοπικές οργανώσεις της Νέας Δημοκρατίας, που έδιναν το κοινοβουλευτικό χρώμα στο όλο σκηνικό. Πιο ξεραμένο απ' όλα, το στεφάνι της ναζιστικής «Χρυσής Αυγής». Ισως αυτό να ήταν μπαγιάτικο απ' την αρχή."

Προφανώς ο Γράμμος και το Βίτσι είναι σύμβολο της νίκης της μίας πλευράς αλλά δεν νομίζω ότι αν πάω να αφήσω ένα λουλούδι (που να τρέχω κιόλας εκεί πάνω) θα πρέπει να χαρακτηριστώ ως φασίστας ή χρυσαυγίτης ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο...Δεν νομίζω ο αρθρογράφος του "ιού" να είχε ανάλογη άποψη αν πήγαινα να αφήσω λουλούδια σε ένα άγαλμα του Βελουχιώτη... Όπως επίσης δεν μου αρέσει ο χαρακτηρισμός απόδοσης μνήμης σε νεκρούς (όποιας ιδεολογίας κι αν είναι) ως εργολαβία...

Πιο κάτω συμφωνώ με τον αρθρογράφο ότι είναι ανόητο να προσπαθεί κανείς να αφανίσει την γλώσσα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά μιας πληθυσμιακής ομάδας(αναφέρεται σε ένα σχέδιο του 81 ). Όμως θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα τελευταία 10 χρόνια παράγεται έργο προς την αντίθετη κατεύθυνση (δημιουργία σχολείων που θα διδάσκουν τις μειονοτικές γλώσσες όπως στα πομακοχώρια και πολλά άλλα) κάτι που τιμάει και επωφελεί την Ελλάδα.

Σε αυτό το άρθρο δεν βρίσκω κάτι άλλο προς σχολιασμό που να άπτεται άμεσα του θέματος συζήτησης μας.

Πάμε στο επόμενο που αναφέρεται στα γεγονότα του Μελιγαλά.

Για την ιστορία οι μεν υποστηρίζουν
ότι οι νεκροί ανέρχονται στους 800 ενώ οι δε στους 1500. Οι μεν πολέμησαν για την εφαρμογή ενός αριστερού καθεστώτος οι δε για την εφαρμογή ενός δεξιού καθεστώτος.Είναι σωστό ότι στο Μελιγαλά πολέμησαν άντρες των ταγμάτων ασφαλείας, χωροφύλακες και αν δεν κάνω λάθος και κάποιοι εύζωνες. Και είναι αλήθεια ότι είχαν συνεργαστεί με τον κατακτητή. Αλλά μήπως αυτό το γεγονός μειώνει το μέγεθος της σφαγής?Κι ας μην γελιόμαστε... Όλες οι αντιστασιακές οργανώσεις συνεργάστηκαν σε κάποια φάση είτε λίγο είτε πολύ με τον κατακτητή (πολλές φορές για να εξοντώσει η μία την άλλη)

Τώρα το να "σταμπάρει" και να κατακρίνει κάποιος σε κάθε άρθρο του(όπως κάνει ο συγγραφέας του ιού) όσους πάνε να αποδώσουν φόρο τιμής σε αυτό το μνημείο ή και σε κάποιο άλλο είναι τουλάχιστον ηλίθιο(και αν θες και την άποψη μου με αυτή την στάση του συντηρεί την όποια έχθρα υπάρχει και στις μέρες μας). Γιατί αποδίδεις φόρο τιμής σε νεκρούς.Βέβαια πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που θα καπηλευτούν την μνήμη κάποιων άλλων (βλέπε χρυσή αυγή).


βρήκα μια ενδιαφέρουσα αναφορά ενός αμερικανού στρατιωτικού για τον ελληνικό εμφύλιο. Κάντε ένα κόπο και διαβαστε την. Έχει ανδιαφέρον επειδή δείχνει τον εμφύλιο από τα μάτια των ξένων και δίνει μεγαλύτερη έμφαση στον ρόλο του ελληνικού εμφυλίου στον συσχετισμό των μεγάλων δυνάμεων

http://www.globalsecurity.org/military/library/report/1985/KJC.htm

Andreas είπε...

Εδώ είναι συνέντευξη του Κούλογλου σε έναν Χίτη που φαίνεται κι εδώ πόσο ρόλο έπαιξε ο ξένος παράγοντας.